?>
?>

Frakt

Frakt
45 kr per order - 1-3 dagar
För leverans innan jul
beställ senast 20/12 kl 14.
(Ej norr om Sundsvall)

Betalning

Betalning

Film & TV (Urval)

Populära produkttyper

Populära lag

Populära Spelare

Köpvillkor

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Lag om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal. För företag gäller Köplagen.

Allmänt

Köpinformation
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Seplbord.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas ut när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast.

Vi skickar även ett meddelande när varan har skickats från vårt lager, med information om förväntat leveransdatum och eventuellt kolli-id för paketet hos Posten eller DHL.

Priser
Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%.

Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel.

Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder
Fanshop.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Garanti
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Garantin varierar mellan 6 månader och livstid.

Eventuell reklamation skall göras genom meddelande till oss inom skälig tid från det att felet upptäckts. Se garantier på respektive produktsida.

Betalningssätt

Betalkort
Vi erbjuder full 3-D Secure kryptering via vår betalleverantör Samport. Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard kort. Alla köp kopplas till Samport säkra betalserver vilket betyder att information endast går till Samport och inlösande bank.

Överföringen av information är krypterad med SSL - Secure Socket Layer - 128 bitars kryptering. Fanshop.se får aldrig ta del av denna information vilket ökar säkerheten för dig som kund. Kortbetalning via Samport är avgiftsfritt.

Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Fanshop.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Direktbetalning
Vi accepterar betalningar från Swedbank. Alla köp kopplas till Samport säkra betalserver vilket betyder att information endast går till Samport och inlösande bank.

Överföringen av information är krypterad med SSL - Secure Socket Layer - 128 bitars kryptering. Fanshop.se får aldrig ta del av denna information vilket ökar säkerheten för dig som kund. Direktbetalning via internetbank är avgiftsfri.

Delbetalning
Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet.

Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.

Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Fanshop.se. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

Frakt och leverans

Leveranstid
* Produkter som finns i lager skickas inom 24 timmar (i regel samma dag om ordern läggs före kl 14).
* Leveranstiden är normalt 1-3 dagar. Ibland kan dock leveransen försenas och vi kan aldrig garantera ett visst leveransdatum.
Privatorder över 30 kg tar 1 dag längre (2-4 dagar) tid pga avisering. Har man bråttom så kan man hämta ordern på närmsta DHL terminal.

Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Fraktkostnad
Vi tillämpar enhetsfrakt på Fanshop.se. Detta betyder att du endast betalar 45 kr oavsett hur mycket eller lite du handlar.

Leveranssätt
Du kan välja att hämta produkter på vårt lager i Gävle eller att vi skickar produkten till dig. Vi väljer det fraktbolag och fraktsätt som vi tycker är bäst för din order. I regel går små order med Posten Varubrev, mellanstora med DHL Service point och stora med DHL Stycke. Ange ditt mobiltelefonnummer i kassan så får du automatiskt ett SMS skickat till dig när paketet har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe.
Privatorder över 30 kg levererans hem till din ytterdörr utan extra kostnad. Fraktbolaget kontaktar dig på angivet telefonnummer för att bestämma leveransdag.
Företagsorder levereras alltid direkt till angiven adress.

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Vid styckegods (spelbord) faktureras den verkliga fraktkostnaden enligt faktura från vårt fraktbolag. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

Fraktskador
Synliga fraktskador ska anmälas till när varan utlämnas/levereras av fraktbolaget. Finns det en dold skada ska den anmälas till frakbolaget senast 7 dagar efter att utlämning/leverans skett.

Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt och att köparen efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos Posten/DHL, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet. För ej uthämtade paket debiterar vi våra kostnader för hantering och administration (dock minst 250 kr).

Reklamationer och ångerrätt

Ångerrätt
Enligt DHL har du som privatkund rätt till 14 dagars ångerrätt.

Krav för Ångerrätt
* Oförändrat skick
* Kunden betalar återfrakt
* Meddela oss inom 14 dagar från mottagandet (026-2222026 eller info@Fanshop.se)

Oförändrat skick
För att Öppet köp/Ångerrätt ska gälla ska produkten ska produkten vara i oförändrat skick. Du får öppna förpackningen och undersöka produkten men spar gärna originalemballaget så att du kan förpacka det på samma sätt som det kom. Det hjälper oss väldigt mycket om större produkter som t.ex. biljardbord packas så nära originalpackningen som möjligt. Tänk på att du som kund ansvarar för att produkten är tillräckligt emballerad så att den inte skadas under återfrakten. Så fort du monterar eller använder produkten på ett sådant sätt att skicket förändras förbrukar du rätten att återsända produkten. T.ex. när du kritar en kö eller monterar ett biljardbord.

Återsända din produkt
Skicka din retur till adressen nedan:
Fanshop.se
Att: Retur
Lötängsgatan 2
80301 Gävle

På returen skriver du ordernummer och namn. Ange även kontonummer om du önskar återbetalning eller produkter som du önskar byta till..

Reklamation
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Övrigt

Säkerhet och behandling av kunduppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Fanshop.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundservice.

Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

Force Majeure
Fanshop.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.